Kisah Nyata Azab Kubur Yang Mengerikan

Kisah Nyata Azab Kubur Yang Mengerikan

Aisyah r.a bertanya tentang azab kubur, Rasulullah SAW menjawab: "Ya, azab kubur pasti ada.” (HR. Bukhari – Dalam Kitab Al-Janaiz).

Aisyah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW berdoa dalam solatnya: “Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu dari azab kubur…” (HR. Mutafaqun Alaih).

“Ketika orang-orang yang durhaka kepada Allah tidak mampu menjawab pertanyaan malaikat, lalu ia dipukul dengan besi, hingga ia menjerit dengan teriakan yang sangat keras, didengar oleh semua makhluk Allah, kecuali Jin dan Manusia,” (HR. Bukhari dan Muslim).

Saatnya kita menyaksikan, kejadian nyata tentang siksa kubur yang berlaku di Jazirah Arab:

Seorang pemuda yang dikeluarkan dari kuburnya setelah beberapa jam dia dikuburkan. Akibat mengalami azab kubur, pemuda tersebut telah berubah wajah dan jasadnya.

Pemuda tersebut merupakan remaja muslim yang meninggal pada usia 18 tahun, seorang pemuda yang rusak akhlak dan agamanya, dan sering melalaikan solat.

Hampir tiga (3) jam pemuda tersebut dikuburkan, pihak keluarga meminta kubur tersebut digali semula untuk keperluan tertentu.

Dan apa yang terjadi selepas mayat tersebut dikeluarkan? Pandangan yang sangat mengaibkan, Rambut yang hitam menjadi putih, Dari mulut dan hidung keluar darah yang masih merah pekat, seperti baru mengalami siksaan kubur yang sangat keras, seperti ada yang memukul dibahagian belakang kepalanya, dengan wajah seperti dilemas dan membeku.

Bagi seorang muslim, ini adalah pengajaran yang sangat-sangat berharga agar segera memperbaiki hidupnya.

Dengan bertaubat dari dosa-dosa yang telah dilakukan.

Sementara itu sebagai pengajaran dan iktibar untuk kita.

Suara jeritan jutaan manusia di alam bumi yang lain, di sebuah lubang galian yang berada di daerah Siberia.

Dr. Azzacove bersama kumpulannya telah melakukan sebuah kajian tentang pergerakan perut bumi di daerah Siberia, Rusia, kemudian mereka memasang alat pembesar suara supersensitive untuk mendengar suara pergerakan perut bumi.

Sebuah penemuan yang sangat mengejutkan, ketika mesin penggali sampai pada salah satu perut/kulit bumi, dari ruang/alam bumi yang lain, terdengar suara manusia berteriakan sangat keras dalam kesakitan, bahkan suara jeritan itu jumlahnya bukan seorang tetapi ribuan bahkan jutaan orang.

Sebagai seorang muslim kita tidak akan ragu lagi bahwa suara tersebut adalah suara manusia yang sedang disiksa di ALAM KUBUR.

Sumber: andikanatasurya




data-matched-content-rows-num="3" data-matching-content-columns-num = 3 data-matched-content-ui-type="image_stacked" data-ad-format="autorelaxed">