Astaghfirullah, Inilah 4 Golongan Lelaki yang Akan di Tarik Masuk Ke Neraka Oleh Wanita

Astaghfirullah, Inilah 4 Golongan Lelaki yang Akan di Tarik Masuk Ke Neraka Oleh Wanita

Di akhirat nanti ada 4 golongan lelaki yang akan ditarik masuk ke neraka oleh wanita. Lelaki itu adalah mereka yang tidak memberikan hak kepada wanita dan tidak menjaga amanah itu.

Betapa hebatnya daya pikat dan tarikan wanita, bukan saja di dunia.

Namun di akhirat pun demikian, maka kaum lelaki yang bergelar ayah, suami, abang, atau anak harus memainkan peranan mereka dengan sungguh-sungguh.

Seorang wanita itu apabila di yaumil alkhirat nanti akan menarik empat golongan lelaki bersamanya ke dalam neraka.

Tulisan ini bukan untuk merendahkan wanita, tetapi sebaliknya supaya kaum lelaki memainkan peranannya sesuai hak dan seksama, serta berwaspada akan tanggung jawab yang dipikul di dunia!

PERTAMA: AYAHNYA

Apabila seseorang yang bergelar Ayah tidak memperdulikan anak anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberi segala keperluan agama seperti mengajar shalat, mengaji dan sebagainya, dia membiarkan anak anak perempuannya tidak menutup aurat.

Seorang Ayah tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia saja, maka ia akan ditarik oleh anaknya ke neraka.

KEDUA: SUAMINYA

Apabila seorang Suami tidak memperdulikan tindak tanduk istrinya, bergaul bebas di tempat kerja, berhias diri bukan untuk Suami tapi untuk pandangan kaum laki laki yang bukan mahram, apabila Suami mendiamkan diri, walaupun dia seorang Alim (shalat tidak ditangguh, puasa tidak ditinggal) maka ia akan ditarik oleh istrinya ke neraka.

KETIGA: ABANG-ABANGNYA

Apabila Ayahnya sudah tiada, tanggung jawab menjaga maruah wanita jatuh pada Abang-abangnya.

jikalau mereka hanya mementingkan keluarganya saja sementara Adik perempuannya dibiarkan melenceng dari ajaran islam, maka tunggulah tarikan Adiknya di akhirat ke neraka.

KEEMPAT: ANAK LELAKINYA

Apabila seorang Anak lelaki tidak menasehati Ibu perihal kelakuan yang haram dari Islam, maka Anak itu akan dimintai pertanggung jawaban di akhirat kelak, nantikan tarikan Ibunya.

Betapa hebatnya tarikan wanita bukan saja di dunia bahkan di akhirat, tarikannya begitu hebat, maka kaum lelaki yang bergelar Ayah, Suami, Abang, Anak Lelaki, lebih baiknya memainkan peranan yang sebenarnya.

Firman Allah SWT dalam surat Al Maidah: 34 :" Lelaki itu pemimpin Wanita."

Wahai Wanita, kasihanilah Ayahmu, Suamimu, Abang-abangmu, serta Anak Lelakimu.

Kasihanilah dirimu sendiri dengan menjalankan perintah Allah SWT.

Intinya mari kita Saling menjaga.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel